reede, 4. veebruar 2011

Kohupiima-sidrunikook - LIHTSUSES peitub võlu

Kell on öö, parima sõbrannaga läksid jutud kookide tegemisele mille sisu oon zelatiin. Meenutasin kuidas mina oma esimest zelatiiniga kohupiimakooki tegin. Võtsin suure asja ette: kolme kihiga ja puha. Tegemine oli totaalne disäääääster!!! Aga lõpptulemus ääretult hea. Edasi mõtlesin juba oma kõige paremale kohupiimakoogile... Ning siit tuligi lõpuks see suur, suur tähtis "ma pean selle nüüd üles kirjutama, või ma ei tee seda kunagi" tunne. Ja kus need KA sünnipäeval tehtud pildid koogist ongi?!?!?!
Pool aastat võtsin hoogu et panna kirja see lemmikuim kook, jube.
AGA see on geniaalseim, maitsvaim ja kergeim küpsetis, mis üldse olla võib. Isegi MEHED kiidavad kes ei ole magusasõbrad!!! Uskumatu. Seepärast ma seda tihti teengi ja kunagi ei saa küllalt.
Kohupiima-sidrunikook

Põhi:
100g toasooja võid
2spl suhkurt
1 muna
2dl nisujahu
natuke soola

Vahusta või suhkruga, lisa muna ja vahusta veel.
Pane juurde jahu ja veidi soola ning sega ühtlaseks massiks.
Vooderda ca 26cm koogivormi põhi ja servad taignaga.

PS. Mõnikord olen jätnud põhja üldse tegemata :D Aga siis vooderdan koogivormi küpsetuspaberiga ja panen kohupiimasegu sinna sisse.

Täidis:
3 muna (munakollased ja -valged eraldi)
1,5dl suhkurt
500gr kohupiima (pakikohupiim aga olen ka riccottaga teinud...nämma, rosinatega kohupiim)
200gr hapukoort
1 suure sidruni riivitud koor ja mahl
3spl nisujahu
1dl rosinaid (kui rosinaid ei armasta siis jäta ära, kui kohupiimas rosinad olemas siis pole neid extra vaja lisada)

Pane ahi 200 kraadi juurde kuumenema.
Vahusta munakollased suhkruga, lisa kohupiim, hapukoor, sidruni koor ja mahl, jahu ja rosinad.
Sega ühtlaseks.
Nüüd vahusta munavalged ja lisa kohupiimasegu juurde alt üles segades.
Kui mõni munavalge tups jääb näha, pole sellest hullu.
Küpseta 200 kraadi juures ca 40min.



Piltidel oleval koogil on Tosca koogi kate mida ma tegelikult enam ei teegi, ok ta andis pidulikku välimust jah, aga kohupiima hõrkust ja pehmust enam tunda ei olnud.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar