reede, 29. aprill 2011

Kiirlasagne: makaronid ja hakkliha

Ma olen avastanud endal ühe superluks kokaraamatu. Jällegi 100 rooga sarjast. Selle nimeks on "100 suppi, paja- ja vormirooga". Olen sealt nüüd järjest mitu nädalat süüa teinud. Nii huvitav on võtta j alihtsalt järjest katsetada asju ja avastada, mis läheb eriti hästi peale, mis mitte nii hästi. Mida tuleb rohkem, kui retsept ütleb ja mida tuleb täpselt neljale, kuuele või rohkemale inimesele. Pull on see, et ma niigi vähendan koguseid. Aga ikkagi. Mõni retsept paneb mu lihtsalt minestama. Täna siis olukord: mul makarone ja hakkliha vähem, kui vaja. Retsept mõeldud 6-le originaalis. Teen siis kogu eeltöö valma ja no tõsiselt. Isegi vähendatud kogustega on see rohkem kui 6-le inimesele mõeldud. Aga asi tuli niiiiiii hea, et peaaegu kõik söödi sama päeva jooksul ära. Homseks on pudinatele veel alles.




Makaroni-hakklihavorm
(mugandatud raamatust "100 suppi, paja- ja vormirooga", originaal nimi Spageti-hakklihavom)

200 g makarone
300 g hakkliha (mina kasutasin veisehakkliha)
1 sibul
2 küüslauguküünt
3 porandit
1 purk purustatud tomateid
soola
pipart
1 tl jahvatatud paprikapulbrit
2 tl basiilikut
2 dl kohvikoort/vahukoort
100-150gt riivitud juustu

Keeda makaronid ja kurna.
Riivi porgand, haki sibul, peenesta küüslauk ja hauta pannil pehmeks. Pane kõrvale.
Pruunista hakkliha. Lisa hakklihale porgand, sibul, küüslauk, purustatud tomatid ja lisa maitseained ning hauta 5-10 minutit.
Pane ahi 225 kraadi juurde kuumenema.
Sega makaronid, hakklihasegu ja koor omavahel. Pane segu küpsetusvormi ja puista peale riivitud juust.
Küpseta ahjus 20 minutit.


Seda vormi kordan kindlasti peatselt veel. Proovin täistera- või speltajahust makaronidega ja kana või kalkuni hakklihaga.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar