pühapäev, 8. mai 2011

Beseerull vahukoore ja maasikatega - midagi tõeliselt ERILIST emadepäevaks


Beseerull maasikate ja vahukoorega
 Mitu, mitu kuud tagasi käisin A-ga Komeedi kohvikus ja ostsime sealt kaasa paar kooki. Üks neist oli śokolaadibeseerull pohladega ja teine väga shokolaadine kook, mille nime kahjuks ei mäleta. Silma jäi seal ka beseerull vaarikatega aga selle mõtlesime jätta järgmiseks korraks. Aga olen igaltpoolt kuulnud ja lugenud, et seda ei anna võrrelda mitte millegagi, et see on LIHTSALT PARIM.

Mul tekkis idee katsetada beseerulli ise kodus ka. Sest polnud veel teada, millal me jälle Komeeti läheme. Leidsin retsepti, mida kiideti taevani. Tegin siis valmis ja tulemus oli totaalne läbikukkumine. Prügikasti!!! Tõsiselt. Kahju oli raisatud munadest, suhkrust, vahukoorest, kohupiimast ja marjadest!!! Tõsiselt kahju!

Hakkasin siis korralikult läbi kammima toidublogisid ja sattusin ühe super sissekande otsa. Aet köögis/Maitseelamused on see blogi, kus inimene oli nii tubli ja agar, et katsetas seda 5!!!!!! korda, enne kui rahule jäi. Mul oli nutt kurgus peale esimest läbikukkumist ja kui ma oleks teise korra teinud ja see poleks õnnestunud, siis ma oleksin nutnud mitu nädalat ja MITTE KUNAGI enam seda teinud. Aga sellest blogist sain ma inspiratsiooni. Kui inimene kirjutab 5 katsetuse kohta, et see TÖÖTAB, siis ma selle järgi ka teen! MOTT

Tahtsingi tänaseks emadepäevaks midagi erilist ja õhulist teha, õrna ja roosat. Nagu mannavahupilvekesed... Ja võtsingi ette beseerulli vahukoore ja maasikatega. Ja see oli tõesti nii hea, et sellest jätkus ainult 6-le sööjale. Viisin A-le ka koju kohale tüki (tema oligi kuues), et ta oskaks mulle pakkuda, mida ma paremini teha võiksin. Hiljem andis A teada, et see oli isegi parem, kui see śokolaadibeseerull, mida me degusteerisime.

Beseerull vahukoore ja maasikatega
4 munavalget
1 spl sidrunimahla
törts soola
2,5 dl suhkurt
2 tl kartulitärklist
mandlilaaste

Pane ahi 150 kraadi peale soojenema (mul ilma pöördõhuta).
Munavalhed, sidrunimahl ja törts soola. Kui munavalge hakkab juba hästi vahustuma, lisa 3-s osas suhkur, vahusta edasi. Siis lisa kartulijahu ja vahusta, kuni munavalgest hakkavad moodustuma ilusad mäetipud, kui mikseri otsikuid välja tõmbad.
Pane suurele küpsetusplaadile kõpsetuspaber. Kalla peale munavalgevaht, levita ühtlaseks kihiks laiali ja puista peale mandlilaaste.
Küpseta 20-25 minutit (mina vaatasin 20min möödudes, et miks ei ole üldse jumekaks tõmmanud ja panin 10 min veel otsa, aga siis ka ei olnud jumet tulnud aga otsustasin välja võtta, mitte edasi eriti katsetada, õppetund: piisab 25 minutist!).
Lase jahtuda.


Lahti lõigatud beseerull

Täidiseks:
400 ml vahukoort
1-2 spl sidrunimahla
4 tl suhkurt
tüheldatud maasikaid

Vispeldasin vahukoore sidrunimahlaga hapukooretaoliseks. Siis lisasin suhkru ja vispeldasin korralikuks vahukooreks nagu peab. Jah, mina vispeldan käsitsi. Avastasin, et nii on vahukoor 100 korda parem, kui masinaga vahustades!

Rulli keeratud beseerull
Besee keerasin teisele paberile (mandlid allapoole), võtsin peale jäänud küpsetuspaberi küljest ära. Kui paber ei taha ära tulla siis on hea nipp pealt määrida paber külma veega (kasutan selleks näiteks seda muna/või määrimise pintslit, kui beseesse tekivad siiski mõned augud vms siis pole hullu) ja nuga on ka hea abiline...
Sellele poolele siis, kus mandleid pole, määrisin 3/4 ulatuses vahukoore, külgedelt jätsin 0,5-1cm määrimata, puistasin peale maasikaid ja siis keerasin rulli. Paljud õpetavad peale raputada tuhksuhkurt aga minule meeldib ka niisama see peale jääv mandlilaastude kaunistus.

Śokolaadibeseerulli tegemisest saab lugeda SIIT ja selle lingi all on ka keeramise nipp.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar