reede, 13. mai 2011

Rabarberi hooaeg avatud! - Kreemjas rabarberipirukas

Mul kasvab aias 2 suurt rabarberipõõsast. Iga kord, kui nad on suureks kasvanud, kukun kiiruga neist küpsetama kooke. Paari nädala möödudes on kopp nii ees, et ei taha kuulda ka sõna "rabarber". Täna otsustasin, et ma ei pea ootama, mil see taim on kogu oma uhkuses nähtav kilomeetri kaugusele, vaid läksin ja noppisin mõned pisemad ja armsad varred ja suundusin kööki kreemjat rabarberipirukat tegema.


Tegelikult, tegin ma mitu väikest. Ostsin eile pisikesed vormid, milles ma nii või naa just seda pirukat katsetada tahtsin.
Ja nüüd küsimus suurele ringile:
Millega koorid Sina rabarberit? Mina koorin koorimisnoaga. Kui selle otstarve on koorida, siis vahet  pole mida... Mana teatas selle peale, et tema ei ole kordagi selle peale tulnud, et koorimisnoaga rabarberit koorida, tema on alati tavalist nuga kasutanud, aga koorimisnuga on imelihtne nipp.
Igatahes sai selle aasta esimene rabarberikook tehtud ja lõpplik otsus on, et see läheb kindlasti kordamisele!!! Nii head rabarberi kooki pole ma saanud ÜLDSE. Mul on küll üks rabarberi muffinite retsept, mida ma nimetaks "maailmaparimad rabarberimuffinid", aga kook on kook. Oi see on lihtsalt mega!!! Fariinisuhkur annab karamellisust, rabarber hapukust, ja kui peale niristada kondenspiima siis see annab hea magusa elemendi.

Rabarberipirukas kondenspiimaga

Kreemjas rabarberipirukas

Põhi
100 g sulatatud võid
2,5 dl jahu
0,5 tl küpsetuspulbrit
2 spl fariinisuhkurt
Sega jahu, küpsetuspulber ja fariinisuhkur. Lisa sulavõi ja sega ühtlaseks taignaks. Vooderda 26 cm koogivormi põhi ja serv taignaga, torka kahvliga põhja augukesed (koogivormi põhja serva ringikujuliselt ka on mõistlik auke teha) ja pane 30 minutiks külmkappi, seejärel küpseta 10 minutit 200 kraadises ahjus.

Täidis
500 g  rabarberit, kooritud ja tükeldatud
1 dl fariinisuhkurt
1 tl kaneeli
1 tl kardemoni
1,5 spl jahu

Kate
2 munakollast
3 dl vahustamata vahukoort
Sega rabarberitükid kõigi ainetega ja pane eelnevalt küpsetatud koogipõhjale. Vahusta munakollane heledaks vahuks, sega juurde vahustamata vahukoor ja kalla see rabarberitele. Küpseta 30 minutit 200 kraadises ahjus.

Beseerullid / Rabarberikoogid
Lase koogil jahtuda ja vahetult enne serveerimist nirista koogitükile kondenspiima peale.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar