pühapäev, 29. mai 2011

Moonikook

Eredaim mälestus koogitegemisest, minu varajasest lapsepõlvest, on selline:Õhtune aeg, mil mina ja õde pidime juba ammu magama, isa tuli koju ja käes oli tal tordikarp - minu sünnipäevatordiga, mille ta ise oli valmistanud spetsiaalselt mulle. Ma nii tahtsin näha milline see kook on. Sellel oli 5 martsipanist roosi, näitamaks kui vanaks ma saan. Nii ilus.
Nüüd on kätte jõudnud aeg, mil mina teen oma isale sünnipäevaks kooki. Huvitav, kas koogimeisterdamise nautimine, võib ka olla edasi antav geenidega? V, mina ja HE...kolm põlvkonda kes armastavad/armastasid jahuga mängida...
Emanda tellitud moonikook enda sünnipäevaks

Moonikook

Põhi:
200 g  toasooja võid
2 dl tuhksuhkurt
1 spl vaniljesuhkurt
1 muna
6 dl jahu
2 tl küpsetuspulbrit

Vahusta või tuhksuhkru ja vaniljesuhkruga, siis sega juurde muna.
Teises kausis sega jahu küpsetuspulbriga ning lisa võisegule.
Pane tainas 1 tunniks külma.
Rulli tainas küpsetuspaberil suure ahjuplaadi suuruseks (40x60 cm, see on kõige suurem plaat, mis iga ahjuga kaasa tuleb), torka kahvliga põhjale augud ja küpseta 180 kraadises ahjus 12 minutit.
Kui põhi on valmis küpsenud siis hakka tegema täidist, sel ajal saab põhi ka natuke jahtuda.
Moonikook - tükike, mille kaunistamise idee autor on HE

Täidis:
1 purk kisimoosi
200 g toasooja võid
2 dl tuhksuhkurt
8 muna (munakollased ja -valged eraldi)
1 sidruni riivitud koor ja mahl
200 g mooniseemneid
100 g  mandlilaaste
1 dl tavalist suhkurt
2 tl küpsetuspulbrit
näpuotsaga soola

Eralda munakollased ja munavalged.
Vahusta või tuhksuhkruga ning lisa ükshaaval munakollased või hulka.
Pane juurde mandlilaastud, moonisemned, sidrunimahl ja sidrunikoor.
Vahusta munavalged soolaga kõvaks vahuks, siis lisa 3-4 osas suhkur.
Sega munavalgevaht õrnalt täidise juurde.
Lisa küpsetuspulber ja sega ühtlaseks.
Määri jahtunud koogipõhjale kirsimoos ja pane peale täidis. Küpseta 180 kraadises ahjus 30-35 minutit.
Enne serveerimist puista peale tuhksuhkur.
Kirsimoosi kasutasin Põltsamaa oma 440 g, originaal retsepti järgi oli 300g aga ma leidsin, et muidu me otsime moosikihti tikutulega ja üldse, meile maitseb kõik, mis kirssidega, seega mida rohkem seda uhkem.

Moonikook - megasuur!!! plaaditäis tuli seda

2 kommentaari:

  1. Proovisin ükspäev sama kooki teha, aga miskipärast ei küpsenud mul koogi pealmine osa ära. Koogipealne oli täiesti vedel. Hoidsin isegi 2 korda kauem ahjus...äkki oskad nõu anda, milles viga võis olla?

    VastaKustuta
  2. Kahjuks ei oska öelda, miks sul ei õnnestunud. Ma olen korduvalt küpsetanud ahju keskel, pöördõhuta reziimil ja iga kord ilusti välja tulnud. Kas munavalged vahustasid tugevaks vahuks? See teine kiht peaks olema selline tihke ja paks konsistentsilt, mitte vedel.

    VastaKustuta