esmaspäev, 6. juuni 2011

Mascarpone kook mustikatega

Emand sai sünnipäevaks mascarpone koogi mustikatega, mida ta varem on söönud (vaarikatega) ja kiitis taevani.
Seega otsus, mida teha, tema tähtsa päeva puhul, oli vägagi kerge. Vaarikad asendasin mustikatega, kuna pisikestele ei pruugi vaarikaseemned meeldida.
See oli minu esimene katsetus, küpsetada poes müüdava koogipulbriga kooki. Ma ei tea, kas häbi peaks olema, et ma esimest korda küpsetasin valmis pulbriga, või peaks häbi olema üldse, et ma seda pulbrit kasutasin...see oleks nagu kergema vastupanu teed minna...

Kook supper!!! Nami nami!!!



Mascarpone kook mustikatega

1 pakk ilma Erika tordipulbrit
150 g külma võid

250 g mascarponet
150 g hapukoort
3 muna
1 dl suhkurt
1 tl vaniljesuhkurt
1,5 dl mustikaid (või muid marju)
1-2 tl kartulitärklist (juhul kui kasutad külmutatud marju)

Pane ahi 200 kraadi juurde kuumenema.
Vooderda 26-24 cm läbimõõduga koogivorm küpsetuspaberiga.
Näpi või ja tordipulber ühtlaselt tükiliseks.
Pudista 2/3 taignast vormi põhja. Mina surusin veel käega kõvemini kinni ka.
Klopi lahti munad, siis lisa mascarpone, hapukoor, suhkur ja vaniljesuhkur ning mikserda kõik kergelt läbi, et ei jääks mascarpone tükke (see oht on külmkapikülma mascarponega).
Kui kasutad külmutatud marju siis sega need kartulitärklisega.
Kalla majad mascarponesegusse ja kogu see kupatus kalla taigna peale koogivormi.
Pudista peale ülejäänud 1/3 taignast.
Küpseta ahjus 30 minutit.
Enne serveerimist las jahtub täielikult ära.
Kook jääb seest päris pehmeks ka peale täielikku jahtumist, sellest ei tasu ehmuda.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar