teisipäev, 1. jaanuar 2013

Kõrvitsa-vaarika muffinid igasuguste huvitavate vürtsidega

Aasta ärasaatmise jaoks tegin lauale kõrvitsarisotto, aga kõrvitsat jäi üle ja otsustasin, et teen sellest ühe keeksi, mis mul "Kelmikad keeksid" raamatust silma oli kunagi jäänud, aga polnud käepärast kõrvitsat kodus ja ainult selle tõttu poodi minna ka ei viitsinud, lisaks ehmatas mind sed pikk nimekiri, mis kõik taignasse peab minema. Kui ma taigna kokku olin seganud siis panin tähele, et kogust on kahe keeksi jagu ja siis tuli mõte, et ma pole ammu oma muffinivormi kasutanud. Sain 2 pannitäit muffineid. Lisaks pistsin taignasse vaarikaid, et poleks liiga kõrvitsane.
Lõpptulemus ületas absoluutselt kõik ootused/kahtlused, mis mul olla võisid. Tagantjärele tarkusena võin tõdeda, et oli täiesti rumal tegu nende muffinite tegemisega venitada.
Nämmm!
 
Kõrvitsa-vaarika muffinid

8 dl jahu
1 tl jahvatatud kaneeli
1 tl jahvatatud kardemoni
1 tl jahvatatud ingverit
0,5 tl soola
2 tl küpsetuspulbrit
1 tl soodat
4 dl suhkurt (esialgu tõusid mu kulmud ka lakke, aga lõpptulemus polnud üleliia ja läägelt magus)
200 g toasooja võid
4 tk muna
400-500 g puhastatud kõrvitsat
0,5 dl koort
2 tl vanillsuhkurt
2-3 dl vaarikaid

Pane puhastatud ja tükeldatud kõrvits potti ja keeda madalal kuumusel kuni kõrvits on pehmeks haudunud. Püreesta saumikseriga, lisa kohvikoor ja vaniljesuhkur. Sega läbi ja pane kõrvale eest ära kuni taignasse segamiseni.
Sega jahu, kaneel, kardemon, ingver, sool, küpsetuspulber ja sooda.
Teises kausis vahusta toasoe või suhkruga, seejärel lisa ükshaaval munad.
Kõige lõpuks sega võivahu hulka kõrvits, jahu ja siis vaarikad.
Pane tainas muffinivormi (iga pesa täida 2/3 ulatuses) ja küpseta 200°C juures 20-25 minutit.
Jahtunud muffinitele puista peale tuhksuhkur.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar